نوشته شده توسط : ali

شناسه ملی شرکت مانند شماره ملی افراد است که تمامی اطلاعات هویتی اشخاص در آن متمرکز و جمع شده است . شناسه ملی شرکت یک کد ۱۱ رقمی است که شناسنامه شرکت ها می باشد . شناسه ملی شرکت ها همانند شناسه ملی برای اشخاص حقیقی یا همان کد ملی است . شناسه ملی هر شرکت مختص به خود آن شرکت است و از زمان ثبت شرکت تا انحلال شرکت و حتی بعد از آن نیز تغییر نخواهد نمود، با استفاده از شناسه ملی می توان اطلاعات کلی از شرکت ثبت شده به دست آورد . اصالت و اعتبار شرکت ها نظیر قدمت شرکت، شهر محل ثبت شرکت، آدرس ثبتی دفتر شرکت و شعبات ، اسامی دقیق مدیر عامل ، رؤسای هیأت مدیره و بازرسین و بطور کلی تمام اطلاعات شرکتها از طریق شناسه ملی قابل بررسی است . مطابق آیین نامه اختصاص شناسه ملی کلیه اشخاص حقوقی مصوب ۲۹/۱/۸۸ ، تمام اشخاص حقوقی موظف به دریافت شناسه ملی می باشند.
شناسه ملی شرکت چیست

بر اساس این آیین نامه انجام هر گونه معاملات، دریافت و ارائه خدمات با ارائه شناسه ملی شرکت امکان پذیر است. از تاریخ راه اندازی سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور ، رویه های درخواست، اختصاص و نگهداری اطلاعات شناسه ملی به صورت مکانیزه انجام می شود.این سامانه جهت سهولت استفاده کنندگان سازمانی و برون سازمانی به وسیله قوه قضاییه ایجاد شده است. چنانچه قصد دارید تا شناسه ملی شرکت را دریافت کنید با مراجعه به سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی و درج شماره ثبت یا نام شخصیت حقوقی می توانید از شناسه ملی شرکت استعلام بگیرید.

برای این منظور، پس از ورود به سامانه ، شماره ثبت و یک کلمه از نام را تایپ نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید. نتیجه حاصله شامل شناسه ملی، نام شخصیت و سازمان ثبت کننده خواهد بود. با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع اصلی ثبت شخصیت حقوقی در کشور به شمار می رود و تعداد شخصیتهای حقوقی ثبت شده به وسیله سازمان شامل شرکتها و مؤسسات غیر تجاری بیش از ۹۰ درصد اشخاص حقوقی کشور را تشکیل می دهند، مسؤلیت سازماندهی اطلاعات اشخاص حقوقی و همچنین طراحی و تولید پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سپرده شده است .

مواردی که از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در پایگاه و توسط نماینده وزارت کشور انجام می گیرد عبارت است از :

ثبت و اختصاص شناسه ملی به وزارت کشور، استانداری، فرمانداری
ثبت و اختصاص شناسه ملی به دانشگاهها، بیمارستانهاف مراکز آموزشی و بهداشتی و پژوهشی
ثبت و اختصاص شناسه ملی به شهرداری ها و دهیاری ها
ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه دستگاههای اجرایی، سازمانها، شرکتهای تابعه ..

همراه شناسه ملی یک برگ به عنوان ” پاسخ استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور ” تحویل داده می شود که آرم قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک را خواهد داشت. برگه استعلام شامل موارد ذیل می باشد :

ثبت کننده شخص حقوقی
شناسه ملی
نام و نوع شخص حقوقی
شماره ثبت وواحد ثبتی
تاریخ تأسیس و محل اقامت قانونی
تاریخ و ساعت اعلام.




:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

انتخاب نام شرکت ، یکی از دغدغه هایی است که افراد در هنگام ثبت شرکت با آن روبرو هستند نام هایی که ما برای شرکت خود در نظر گرفته ایم بسیار امکان دارد که توسط سازمان ثبت شرکت ها رد شود به همین دلیل سازمان ثبت اسناد راهنمایی را برای تعیین نام شرکت منتشر کرده است که می تواند به افراد در این زمینه کمک کند.

زمانی که می خواهید ثبت شرکت خود را انجام دهید ، نیاز به این دارید که نام شرکت خود را انتخاب کنید . انتخاب نام شرکت مناسب ،  می تواند تمایز شدیدی بین شما و رقبا ایجاد کند و این می تواند شما را به بهترین مکانهای رقابتی برساند. همیشه باید نام هایی که محصولات شما ، خدمات و به طور کلی موفقیت و توسعه کارتان را بیان گر باشد ، اصولا نام هایی که ساده تر و کوتاه تر هستند، بیشتر به ذهن می مانند. کارشناسان با تجربه ثبت شرکت ژیهات در ادامه توضیحی از راهنمای انتخاب نام آماده کرده اند که شما موکل گرامی راحت تر نام شرکت خود را انتخاب کنید که درصد رد آن از اداره ثبت شرکتها کمتر باشد.

راهنمای انتخاب نام شرکت

تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود.
متقاضی تعیین نام شرکت می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد.
نامهای درخواستی متقاضیان نباید سابقه عین ، تشابه و یا نظیر در بانک اطلاعاتی اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری داشته باشد. (بند ۱۳۸ بخشنامه های ثبتی)
از بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در نام شرکت یا موسسه خـودداری نموده و درصورت ابهام درخصوص نداشتن معادل فارسـی می بایست به بانک اطلاعاتی یا کتابهای مرجع و لغتنامه های زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شود.
واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نرسیده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.
استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .
اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد.
کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ و… در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد .
استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.
استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده در نام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری الزامی است.
پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
در ثبت شرکت مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
نامهای تائید شده قابل انتقال به غیر نمی باشند ( حتی با تنظیم سند رسمی )
جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.
در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (۱۱۷)، (۱۴۱) ، (۱۶۲) و (۱۸۴) قانون تجارت الزامی است.

البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف ثبت ابطال می شود .
موارد قانونی در زمینه راهنمای انتخاب اسم شرکت

در انتخاب نام شرکت در زمان ثبت شرکت بهتر است مواردی که در ادامه مطلب به آن پرداخته شده دقت کنید :

تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود.
متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد.
نامهای درخواستی متقاضیان نباید سابقه عین ، تشابه و یا نظیر در بانک اطلاعاتی اداره کل ثبت شرکتها وموسسات غیرتجاری داشته باشد. (بند ۱۳۸ بخشنامه های ثبتی)
از بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در نام شرکت یا موسسه خـودداری نموده و درصورت ابهام درخصوص نداشتن معادل فارسـی می بایست به بانک اطلاعاتی یا کتابهای مرجع و لغتنامه های زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شود.
واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نرسیده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.
استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .
اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد.
کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن،کانون،تشکل،بانک،بهزیست،بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ و… در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد
استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.
استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری الزامی است.
پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
در ثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
نامهای تائید شده قابل انتقال به غیر نمی باشند ( حتی با تنظیم سند رسمی )
جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.
در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (۱۱۷)، (۱۴۱) ، (۱۶۲) و (۱۸۴) قانون تجارت الزامی است.
درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ ۴۰،۰۰۰ ریالنمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از ۳ ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.


راهنمای عامیانه در انتخاب نام شرکت

دارای ریشه فارسی باشد.
لاتین نباشد.
با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
تکراری نباشد.به سایتwww.ilenc.irمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.
دارای اسم خاص باشد.
از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود ، بلکه بصورت حروف نوشته شود.
از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
از عنوانهای شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مثل: پی وی سی و ……

نامهای زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود :
ملی     ایران     ملت
کشور     انتظام     نظام
کشور     انتظام     نظام
نفت     پتروشیمی     دادگستر
بنیاد     سازمان     مرکز
بهزیست     بانک     بسیج
جهاد     کارواش     فانتزی
شهروند     اقتصاد     میهن
جوانان     آسانسور     آژانس
ایثار     ایثارگران     شاهد
شهید     آزاده     جانبازان
تکنو     فامیلی     فیلتر
نیک     باور     میکروبرد
تست     استار     تک
مدرن     پیک     امنیت
ایمان     دکوراسیون     هدف
سپاه     تکنیک     دیتا
تک نو     تکنولوژی     اورست
مونتاژ     ونوس     دفتر
ایتال     بیو     کنترل
متریک     مترلژی     –

برای آپارتمان معادل آن : کاشانه
تکنیک و تکنو معادل آن : فن
تکنولــوژی معادل آن : فن آوری یا فن آوران
کلینیک معادل آن : درمانگاه
دکوراسیون معادل آن : آرایه
سیستم معادل آن : چرخه درخواست شود.

از طرفی برابر دستورالملهای صادره در تعیین نام شرکتها حتماً و باید از اسم خاص استفاده گردد و این موضوع اسم خاص نیز برای بسیاری از شهروندان و متقاضیان درخواست نام شرکت توجیه نشده و یا توجه ای به این موضوع ندارند، لازم است تعریف جامعی از اسم خاص داشته باشیم که ترجیحاً بشرح ذیل بعرض می رسانم :
الف ) اسم کلمه‌ای است که می‌تواند مستقیماً نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، حیوان، شیئی یا مفهومی به کار می‌رود. تقسیمات اسم . اسم عام و اسم خاص اسم عام، اسمی است که بر همه افراد و اشیاء و مفاهیم دلالت کند و بین همه آنها مشترک باشد (مانند «کتاب»، «مرد») و اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شیئی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود (مانند «فرزام»، «بیستون»، «آسیا »)

ب ) اسم‌های خاص را به پنج دسته می‌توان تقسیم کرد :

اسم مخصوص انسان‌ها: مانند «سهراب»، «مهتاب» «حمید» «حسین» «امیر» که در اینجا مورد استفاده قرار نمی گیرد.
اسم مخصوص حیوان‌ها: مانند «رخش»، «شبدیز» «ققنوس» «سیمرغ» «عقاب» «طاووس»
اسم مخصوص اماکن مختلف جغرافیایی مانند «آسیا»، «گرگان»، «اهواز» «شاهوار» «سبلان»
اسم مخصوص اشیائی که بیشتر از یکی نیستند: ماننــــد «انجیل»، «تخت طاووس»، «کوه نور» «گندم» «مروارید» «قرآن»
اسم خاص را جمع نمی‌بندند، مگر در مواردی که مقصود از آن مثال یا مانند و نوع باشد : ایران در کنار فردوسی‌ها و سعدی‌ها و حافظ‌ها پرورده است. که مقصود همان فردوسی و سعدی و حافظ است و در حکم اسم عام می‌باشد و توسط ها جمع بسته می‌شود. این نوع جمع بستن در ادبیّاتِ فارسی نیز به چشم می‌خورد.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در ابتدا برای اینکه با موضوع گواهی ارزش افزوده آشنا شوید باید معنای ارزش افزوده را کاملا متوجه شوید . مالیات بر ارزش افزوده به مجموعه مالیات هایی گفته می شود که به طور غیر مستقیم بر اجناس و خدمات تعلق می گیرد و مصرف کننده آن را همراه با بهای واقعی و در ازای دریافت کالا و یا خدمات پرداخت می نماید و در مقابل دریافت کننده نیز موظف می باشد این مبلغ را به خزانه دولتی واریز نماید .

به این نکته باید توجه داشت که فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات نیز در خیلی از موارد خریدار محسوب می شود و این مالیات را پرداخت می نماید ، بنابراین قانون مجاز دانسته تا مالیات های پرداختی محاسبه گردد و از مالیات پرداختی به دولت کسر گردد و ما به تفاوت به دولت پرداخت گردد.

گواهی مالیات بر ارزش افزوده چیست

گواهی ارزش افزوده یکی از مهمترین موارد در اجرای نظام مالیاتی می باشد و اخذ این مجوز یکی از ضروریات فعالیت اقتصادی می باشد . توجه به این نکته لازم است که در برخی از موارد فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بدون داشتن آگاهی کافی از قوانین رایج بر مالیات بر ارزش افزوده اقدام به احتساب این مالیات و دریافت آن از مشتریان می نمایند این در حالی است که اخذ مجوز های لازم و انجام کلیه مراحل ثبت نام و تکمیل پرونده مالیاتی نزد سازمان مربوطه ضروری می باشد و در غیر این صورت دریافت این مالیات غیر قانونی است و می بایست از صوورتحساب فروشندگان کسر گردد . بنابراین دریافت این مبلغ به عنوان مالیات تنها با مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده و با نام ( گواهینامه ثبت نام ) قابل انجام می باشد.

مراحل ثبت ارزش افزوده

ارائه یک نسخه ثبت نام اولیه همراه با مدارک مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده
دریافت رمز عبور
ارائه تمامی مدارکی که در سطر بعدی به آن اشاره می نماییم به اداره دارایی :
اظهار نامه برای ۳ ماهه ‎ها ‎ی سالهای قبل از تاسیس تا سالی که قرار است ارزش افزوده ثبت نام و گواهی صادر شود
برگ اولیه، مرحله دوم ثبت نام، شناسه کاربری و رمز عبور
کپی کلیه قرار دادها

مدارک لازم جهت ثبت نام اولیه ارزش افزوده

کد اقتصادی
کپی مدارک اعضای شرکت اعم از شناسنامه و کارت ملی (براساس آخرین تغییرات)
آگهی تاسیس شرکت
آخرین تغییرات شرکت
وکالتنامه
آدرس کامل سکونت پیمانکار
تلفن ثابت و همراه پیمانکار و در صورت امکان مدیر عامل
کد پستی پیمانکار
گواهی صلاحیت یا نام شرکت در سایت رتبه بندی
کد پستی دفتر و یا در صورت نبود کد پستی محل فعالیت یا منزل

مدارک لازم برای مرحله آخر ارزش افزوده

نام بانک شرکت
نام شعبه
شماره حساب
تلفن ریئس هیات مدیره
کد اقتصادی
کد پستی و ادرس رئیس هیات مدیره
آخرین تغییرات
مدارک اخرین اعضا

در حال حاضر در برخی از ادارات سازمان مالیات بر ارزش افزوده به غیر از مراحل فوق اشخاص را ملزم به گرفتن تاییدیه ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم می نمایند طبق این دستور هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی در پایان هر دوره ۳ ماهه باید خرید ها و فروش خود را در نرم افزار online یا offline ثبت کرده و در حوزه مشخص شده در منطقه خود ارائه کرده و تاییدیه سازمان مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند . در غیر اینصورت سازمان مالیات بر ارزش افزوده به هیچ عنوان گواهینامه فوق را صادر نمی کند .  این گواهینامه بنا به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، بصورت ۶ ماهه یا یک ساله صادر می شود ، که بعد از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند .کلیه خریداران موظند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان ، گواهینامه ثبت نام را از آنها درخواست کرده و پس از رویت آن ، و اعتبار تاریخ ، نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند .



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

برای اینکه بخواهیم توضیحی درباره ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای داشته باشیم ، باید یک تعریف کلی از این موضوع انجام دهیم . بازاریابی شبکه ای نوعی بازاریابی چند سطحی و لایه لایه می باشد. در این متد از بازاریابی افراد حقیقی ویا حقوقی چند لایه از افراد بازاریاب یک محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده می باشند .

در بسیاری از کشور ها از جمله ایران برخی از شرکت ها اقدام به فروش محصولات خود از طریق این نوع بازاریابی می کنند . روش کار این شرکت ها و یا به عبارت دقیق تر روش این نوع بازاریابی تعیین یک نماینده فروش می باشد که ضمن تبلیغ و فروش محصولات شرکت نفراتی را نیز جذب نموده و برای فروش محصولات شرکت آموزش می دهد . نمایندگان فروش پس از فروش محصولات شرکت به افراد زیر مجموعه درصدی از سود محصول را به عنوان مزد و یا درصد خود دریافت می کنند و به همین ترتیب تمامی افراد زیر مجموعه نیز در هنگام فروش و بازاریابی محصول درصدی را به عنوان مزد دریافت می کنند.

این نفرات بسته به نوع جایگاهشان در این هرم بازاریابی درصد های سود متفاوتی دریافت می کنند. پس طبیعی است هر کدام از افراد بازاریاب محصولات تنها یکی از کارهای آنها است و برای بدست آوردن سود بیشتر مجبور به شناسایی و تربیت بازریاب های دیگر و قرار دادن ایشان در زیر مجموعه خود می باشند و به این ترتیب این هرم همواره بزرگتر شده ، فروش محصولات شرکت بالا رفته و سود بیشتری نصیب صاحبین شرکت شده و از این سود مبلغ مشخصی به حساب بازاریابان شبکه ای و یا لایه های بازاریاب شرکت واریز خواهد شد.

فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای بسته به بازار مصرف و نیاز جامعه و وجود مشتریان کالا و خدمات شرکت هیچ موقع قطع نشده و این شبکه همیشه می تواند گسترش پیدا کرده و حتی در مراحلی به کشورهای دیگر نیز گسترده شود.

ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای

اینکه چه لزومی دارد این فعالیت ها در قالب ثبت شرکت انجام شود استناد می کنیم به دستور العمل نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای که از سوی معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی تصویب و ابلاغ شده است. در این دستور العمل به صراحت قید شده است که هر گونه فعالیت بازاریابی شبکه ای باید در قالب شرکت و با مجوز وزارت بازرگانی انجام پذیرد و چنانچه هر نهاد و گروهی بدون مجوز اقدام به فروش و بازار یابی شبکه ای نماید طبق قانون متخلف شناخته شده و با وی برخورد خواهد شد .

این دستور العمل حتی تنوع و نوع محصولات و کیفیت آنها را منوط به اخذ تاییدیه کمیته نظارت کرده است . پس هر گونه کالا و خدمات با دریافت مجوز از کمیته نظارت می تواند در شرکت هایی که قانونا به ثبت رسیده و فعالیت آنها مجاز می باشد بصورت شبکه ای به فروش رسیده و برای آنها بازاریابی شود .

هر چند ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای مانند سایر شرکت ها توسط اداره ثبت شرکت ها انجام می پذیرد ولیکن باید توجه داشت که این نوع شرکت ها باید مواردی و شرایط خاصی را داشته و رعایت نمایند متقاضیان ثبت شرکت های بازاریابی شبکه ای باید طرحی توجیهی تجاری مناسبی را ارائه نمایند وبرای آن باید اهداف و برنامه های عملیاتی پیش بینی شده ای را آماده کرده و ارائه نمایند. این طرح باید روشن و شفاف و مستند شده باشد. قابلیت ارزیابی و نظارت داشته باشد و توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

این طرح باید قبل از هر گونه فعالیتی به تصویب کمیته نظارت رسیده باشد و تمامی مراحل با توجه به طرح تایید شده انجام پذیرد. چراکه با بی توجهی به طرح تصویب شده مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند مجوز تاسیس را لغو و یا ابطال نماید.

با تصویب اولیه طرح تجاری متقاضیان می توانند با آماده کردن پیش نویس اساسنامه و اظهارنامه نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند . مرکز امور اصناف و بازرگانان پس از تایید کمیته نظارت مسئول تایید اولیه و صدور موافقت مقدماتی و همچنین مجوز نهایی فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ای می باشد.

به منظور صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای متقاضیان باید درخواست خود را بصورت کتبی به همراه مدارک مورد اشاره در ماده ای ۲ دستورالعمل مذکور به مرکز امور اصناف و بازرگانان ارائه نمایند . این مدارک مورد بررسی اولیه قرار می گیرد و در صورت تکمیل بودن و داشتن شرایط اولیه برای اعلام نظر و تایید به کمیته نظارت ارجاع داده می شود .

این کمیته اقدام به رسیدگی به مدارک نموده و چنانچه صلاحیت متقاضی را تایید نمایند برای صدور موافقت مقدماتی مراتب به امور اصناف و بازرگانان ارجاع داده خواهد شد. مرکز امور اصناف و بازرگانان با دریافت تاییدیه کمیته نظارت موافقت نامه مقدماتی را برای متقاضی صادر می کند . کمیته نظارت همچنین اقدام به بررسی شرایط احراز متقاضی خواهد نمود و در صورتیکه متقاضی شرایط و ضوابط لازم را مطابق ماده ۲ دستورالعمل داشته باشد اقدام به ارائه تاییدیه برای صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای برای مرکز امور اصناف و بازرگانان خواهد نمود .

برگزاری سمینارهای تبلیغاتی و یا تاسیس دفتر و داشتن نشست های کاری با رعایت مندرجات اساسنامه و طرح تجاری مصوب کمیته نظارت پس از صدور مجوز بلامانع می باشد . همچنین مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند شرکت های دارای مجوز را مطابق با معیارهای تعیین و تصویب شده توسط کمیته نظارت بررسی و رتبه بندی کرده و نتایج آن را بصورت عمومی منتشر نماید .

برای ثبت شرکت بازاریابی شبکه ای متقاضیان باید اقدام به دریافت و تکمیل و ارائه چهار فرم بنمایند. فرم اولی مربوط به اطلاعات متقاضیان و نحوه فعالیت مورد نظر آنها می باشد. فرم دوم به نحوه پرداخت حق الزحمه بازاریابان در شرکت می پردازد و اطلاعات مربوط به ان باید توسط متقاضیان تکمیل شود .اطلاعات امور مالی شرکت در فرم سوم تکمیل خواهد شد و سایر اطلاعات که باید به پیوست ارائه شود مانند اوراق ، اسناد و کاتالوگ و بروشور و … در فرم چهارم درج و پیوست می شود .

پس از تکمیل فرم های فوق ، برای کالاهایی که در این شرکت ارائه خواهد شد چنانچه نیاز به مجوز خاصی دارند ، باید مجوز مربوطه از مراجع ذی صلاح تهیه شده باشد و به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود .

متقاضین همچنین باید در برگه ای مکتوب تمامی شرایط شرکت اعم از نوع بازاریابی ، تسویه حساب ، نحوه فعالیت شرکت و ساعات کاری ، نوع تبلیغات ، نحوه تسویه حساب با بازاریابان و سود آنها ، ابزارهای مورد استفاده برای فروش و بازاریابی ، نحوه عودت و شکایت مشتریان ، نوع آموزش و اطلاع رسانی ها و …. همه با امضاء ارائه شود و در نسخه ای دیگر طرح تجاری و فرآیند بازاریابی باید شفاف وقابل استناد و ارزیابی به همراه توجیه اقتصادی برای شرکت و بازاریابان توضیح داده شود .

این نوع شرکت ها تنها می توانند اقدام به بازاریابی شبکه ای نموده و از فعالیت های دیگر منع شده اند و این موضوع باید در اساسنامه به صراحت بیان شود و اما باید ها و نباید های شرکت های بازاریابی شبکه ای که ادامه حیات آنها را می تواند تحت الشعاع قرار دهد :

شرکت بازاریابی شبکه ای موظف است برای درخواست های مشتریان خود حداکثر ظرف ۱۰ روز اقدام نموده و کالای مورد درخواست را به دست ایشان برساند .
شرکت نمی تواند مشتریان و یا بازاریابان را مجبور به انتخاب کالایی خاص نموده و یا کالایی جایگزین برای انها ارسال نماید ( البته در صورتیکه قبلا در طرح تجاری به صورت شفاف این موضوع آورده شده باشد و اطلاع رسانی دقیقی صورت گرفته شده باشد این موضوع می تواند منتفی باشد )
با اولین شکایت کمیته نظارت می تواند وارد عمل شده و در صورتیکه ادعای مشتری تایید شد توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان اخطاریه ای پنج روزه برای شرکت صادر کند تا سریعا به شکایت مشتری رسیدگی و رضایت وی جلب شود. در صورتیکه شرکت اقدامی انجام ندهد مرکز امور اصناف و بازرگانان می تواند مجوز فعالیت شرکت را لغو نماید .
چنانچه مشتریان و یا بازاریابان برای دریافت وجه و یا کالای خود در موعد تعیین شده اقدام نکنند و یا در محل حضور نداشته باشند ، شرکت نسبت به قصور آنها دینی نداشته و هیچگونه خسارت و وسودی نباید به مشتری و یا بازاریاب پرداخت نماید .
داشتن حداقل مدرک کارشناسی و یا معادل آن برای مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره الزامی است .
حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال می باشد .
هرگونه پرداخت پورسانت و پاداش به مشتریان و بازاریان خارج از چهارچوب طرح تجاری مصوب ممنوع می باشد .
میزان پرداخت سود ، پاداش و پورسانت ضمن درج در طرح تجاری باید برای تمامی سطوح کاملا روشن و قابل سنجش و اندازه گیری باشد .
نسبت کفایت سرمایه شرکت ، توسط کمیته نظارت اعلام می شود و این نسبت باید کاملا رعایت شود .
قیمت ها باید مطابق با نرخ تعیین شده در بازار باشد و چنانچه در بازار مشابهی برای کالا وجود ندارد باید تابع قوانین و مقررات قیمت ها لحاظ شوند .
اقدام به گسترش شبکه انسانی و جذب توزیع کننده صرف کالا و پولگردانی ، فروش کالاها و محصولات موهوم، خرید و فروش جایگاه در نمودار درختی و فروش و پیش فروش محصولاتی که تولید آنها مشروط و محتمل است ممنوع می باشد.
اعضاء باید کتبا تعهد نمایند که مطابق با فهرست تایید شده کمیته نظارت اقدام به انتخاب بازرس و حسابرس برای شرکت و ظرف مدت تعیین شده خواهند نمود و گزارشات مالی ماهانه و سالانه خود را به کمیته نظارت ارائه و نماینده این کمیته در مجامع عمومی آنها شرکت داده خواهد شد .
نرم افزار هایی مورد تایید کمیته نظارت تنها می توانند در این شرکت ها راه اندازی شوند . این نرم افزار ها باید قابلیت های مختلفی داشته باشند مانند امکان تامین اطلاعات مورد نیاز کمیته نظارت بصورت لحظه ای . همچنین استخراج آمار و اطلاعات مالی شرکت بایدبصورت فوری ممکن باشد تا در صورت نیاز کمیته نظارت بتواند بدون وقفه به انها دسترسی پیدا کند .
در قراردادی که فی ما بین شرکت و بازرسان و حسابرسان منعقد می شود باید به بازرسان و حسابرسان اجازه بازرسی و بررسی لحظه به لحظه عملیات های مالی داده شده باشد تا در صورت تخطی این افراد مراتب را فورا به کمیته نظارت منعکس کنند .



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چک لیست از مواردی که در اکثر موارد باید در اساسنامه ذکر شود.

اسم شرکت برای ثبت شرکت
سبک  شرکت
مدت زمان شرکت
اهداف شرکت بیان و تعریف گردد.
آدرس دفتر مرکزی و شعبات، در صورت وجود
جزییات سرمایه شرکت، مشخص نمودن میزان پرداخت به صورت نقدی و مبلغ پرداخت شده، به صورت جداگانه
تعداد سهام حامل و سهام با نام و ارزش اسمی آن و همینطور تعداد سهام ممتاز، در صورت وجود داشتن، خاص و امتیازات همراه با آن
نحوه پاسخ از ارزش اسمی سهام و دوره ای که باید پرداخت گردد.
نحوه انتقال سهام با اسم
نحوه تبدیل سهام با اسم به سهام حامل و برعکس
نحوه و شرایط افزوده شدن یا کاهش سرمایه شرکت
مدت زمان و نحوه دعوت جلسات عمومی
مقررات مرتبط به حد نصاب در جهت جلسات عمومی

نحوه معامله کسب و کار و تعداد آراء لازم را اعتبار به اقدامات انجام گردیده توسط جلسات عمومی

تعداد مدیران، نحوه انتخاب، مدت مدیریت، شیوه ی انتخابات جانشینان مدیرانی که فوت می شوند و یا استعفا می دهند و تبدیل به نیروی ناتوان و  یا در غیر این صورت از دفتر خود توسط هر قانونی محروم و منع سمت گردیده اند.

جزئیات وظایف و اختیارات از هیئت مدیره

زمان و شیوه دعوت جلسات هیئت مدیره

مقررات درباره حد نصاب برای جلسات هیئت مدیره

شیوه انتخاب رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره و زمان خود را از دفتر

معامله کسب و کار و تعداد آراء لازم را اعتبار به اقدامات انجام گردیده توسط هیئت مدیره

تعداد سهام امنیتی که مدیران با شرکت سپرده می شود

شرکت باید یک یا چند بازرسان قانونی داشته باشد و مطلع از شیوه انتخاب آنها باشد  و نظر خود را در دفتر ثبت نماید

تاریخ آغاز و پایان سال مالی شرکت بعد از ثبت شرکت، محدودیت زمانی برای آماده سازی ترازنامه و حساب سود و زیان و ارائه آن را به بازرسان قانونی و به مجمع عمومی به صورت سالانه



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

این مشکلات عمدتا امکان دارد رخ ندهد و یا تعدادی از آنها برای افراد کمی اتفاق افتد و یا اینکه اصلا فردی به اینها به دید مشکل نگاه ننماید .حال به انتخاب خود فرد می باشد که با توجه به معایب ثبت شرکت  فعالیت خود را به صورت حقیقی یا حقوقی شروع کند.

پرداخت نمودن مالیات
از جمله مواردی که بعضی به عنوان معایب ثبت شرکت از آن یاد می‌ نمایند پرداخت مالیات می باشد!
با توجه به اینکه شرکتها هر ساله لازم به ارائه اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی و پرداخت مالیات تعیین گردیده می باشند، برخی مایل به فعالیت به صورت شخصی هستند تا مجبور به پرداخت مالیات مذکور نمی شوند.

پر نمودن دفاتر شرکت
هر شرکتی موظف به کامل کردن دفاتر تجاری پلمپ گردیده و اظهار آن به اداره دارایی در پایان هر سال مالی می باشند. بر خلاف تصور برخی این موضوع لازم به تخصص خاصی ندارد و کافی می باشد مواردی مثل درآمدها، هزینه‌ها، بدهی‌ها، استهلاکات و… در دفتر ثبت شود.
پرداخت کردن حقوق و بیمه کارکنان
مطابق قوانین کار، شرکتها موظف به بیمه کردن کارکنان خود مطابق قانون هستند و طبعا کارفرما علاوه به پرداخت حقوق ماهیانه، وظیفه دارد درصدی از حق بیمه کارمند خود را نیز پرداخت نماید که هزینه ای اضافه بر دیگر هزینه ها بر شرکت تحمیل خواهد کرد. در این مورد باید یادآور گشت که کارفرمای خصوصی نیز مثل کارفرمای حقوقی ملزم به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان می باشد و در این مورد تفاوتی وجود نخواهد داشت.
در ضمن این امر اجباری نیست و می‌توان با  توافق و رضایت کارمند از اقدام به بیمه کردن چشم پوشی کرد، که البته به جهت رعایت حقوق کارمندان توصیه نمی شود.
لازم داشتن به وجود یک مکان
یکی از موارد الزامی در ثبت شرکت، دادن آدرس مکانی به عنوان آدرس شرکت می باشد. در صورت نداشتن یک دفتر مستقل در ابتدا، در مرحله ثبت می توان از آدرس منزل نیز استفاده نمود… اما بعد از ثبت شرکت و در گام تشکیل پرونده دارایی لزوما باید آدرس یک مکان تجاری با سند یا اجاره نامه به نام شرکت ارائه کرد. بنابراین تعداد زیادی از اشخاص با توجه به اینکه در ابتدای امر دفتری برای آغاز به فعالیت ندارند و یا ترجیح به آغاز فعالیت با هزینه های کمتر هستند، از ثبت شرکت منصرف گردیده و فعالیت به صورت شخصی را ترجیح داده اند.
لزوم آشنایی با قانون تجارت
علت بعضی تردیدها در ثبت شرکت یا عدم آن، ترس از نداشتن آشنایی با قلمرو قانون تجارت و موارد تخصصی آن و پیامدهای ناشی از این عدم آشنایی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

طرح صنعتی چیست ؟
طبق ماده 20 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، هر نوع ترکیب خطوط با رنگ ها و هر نوع شکل سه بعدی با خطوط، رنگ ها و لا غیر، به نوعی که ترکیب یا شکل یک فرآورده یا محصولی از صنایع دستی را مورد تحول قراردهد را طرح صنعتی می گویند.

طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد.بطور قطع چنین اشکالی نباید شبیه اشکال موجود در طبیعت باشد، که در این صورت ابتکاری نخواهد بود .همچنین ممکن است این اشکال جنبه اختراعی نیز پیدا کنند،به عنوان مثال یک شخص حقیقی یا حقوقی یک زود پز طراحی می کند که طرح ظاهری و یا باطنی متفاوت و خاص خودش که از جایی الگوبرداری و یا بهتر بگوییم کپی نشده باشد و برای پخت و پز بهتر از نمونه های قبل از این باشد ممکن است بصورت اختراعی به ثبت برسد و بعلاوه ممکن است آن را به صورت علامت تجاری به ثبت رساند.

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی

تکمیل دو نسخه اظهارنامه طرح صنعتی
اظهارنامه باید در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ،توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضاء شود.(ماده ی 68)

در صورتی که اسناد ضمیمه اظهارنامه و سایر اسناد مربوط،به زبان دیگری غیر از فارسی باشد،ارائه اصل مدارک مورد نیاز همراه با ترجمه عادی کامل آن ها الزامی است،مع ذلک اگر ترجمه کامل این مدارک برای متقاضی میسر نباشد می توان خلاصه آن ها را به فارسی ضمیمه نماید،مرجع ثبت در صورت لزوم می تواند در جریان بررسی اظهارنامه،ترجمه رسمی مدارک مذکور را مطالبه کند.چنانچه اصطلاحات فناوری و اطلاعات به کار رفته در اسناد مذکور،معادل فارسی نداشته باشند ذکر همان اصطلاحات کفایت می کند.

اظهارنامه طرح صنعتی وفق ماده ی 70،باید حاوی نکات زیر باشد:

* اسم،نشانی،کدپستی،شماره ملی،تابعیت و سمت متقاضی یا نماینده قانونی وی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است،ذکر نام،نوع فعالیت،اقامتگاه،محل و شماره ثبت،تابعیت،مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر الزامی است.

* اسم،اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند،در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.

* اسم و اقامتگاه طراح در صورتی که متقاضی همان طراح نباشد،
* ذکر کالا و طبقه ای که متقاضی درخواست ثبت طرح برای آن را دارد.
* تاریخ،محل و شماره اظهارنامه یا گواهی نامه طرح صنعتی در خارج،در صورت درخواست حق تقدم.

* تعیین ضمائم تبصره

1-در صورت تسلیم اظهارنامه و سایر اسناد مربوط توسط اشخاص حقوقی،امضاء آن ها از طرف اشخاص مجاز ضروری است.

تبصره 2-اسم و نشانی متقاضی مقیم خارج از کشور علاوه بر فارسی باید به حروف لاتین باشد و با همان حروف نیز ثبت و آگهی شود.
2- مدارک مثبت هویت متقاضی و طراح؛(شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده برای اشخاص حقیقی و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات جهت اشخاص حقوقی به صورت خوانا)
3- چنانچه طرح صنعتی دو بعدی باشد،5 نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا 5 نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه
4- چنانچه طرح صنعتی سه بعدی باشد،5 نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا 5 نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه
5- در طرح صنعتی سه بعدی،مرجع ثبت می تواند ماکتی از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نماید.اندازه ماکتی که متقاضی از مدل طرح خود ارائه می دهد،باید حداکثر بیست در بیست در بیست سانتی متر و وزن آن حداکثر 2 کیلوگرم و از ماده ی بادوام و غیر فاسد شدنی باشد.
6- درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم طراح به صورت اسکن شده و الصاق آن در پرونده الکترونیکی (چنانچه طراح نخواهد اسم وی ذکر شود).
7- رسید مربوط به پرداخت هزینه اظهارنامه و در صورتی که اظهارنامه شامل دو یا چند طرح صنعتی است رسید مربوط به پرداخت هزینه های اضافی
8- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
در صورتی که متقاضی طبق ماده 9 قانون،درخواست حق تقدم کرده باشد،هنگام تقاضای ثبت طرح صنعتی باید درخواست خود را که حاکی از این حق باشد،به مرجع ثبت تسلیم نماید.این درخواست باید مشتمل بر نکات ذیل باشد:
1-تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی
2- طبقه بندی بین المللی مرتبط با اظهارنامه اصلی
3- کشور یا کشورهایی که اظهارنامه اصلی در آن جا تسلیم شده است و چنانچه اظهارنامه منطقه ای یا بین المللی مبنای حق تقدم باشد؛ذکر ماخذ آن.

تاریخ اظهارنامه همان تاریخ تسلیم آن به اداره مالکیت صنعتی است،مشروط بر این که در زمان تسلیم،اظهارنامه حاوی کلیه اطلاعاتی باشد که شناسایی متقاضی و همچنین نمایش گرافیکی کالای متضمن طرح صنعتی را میسر سازد.

در صورتی که متقاضی مدعی دو یا چند اظهارنامه پیشین باشد،مدت حق تقدم از زمان مقدم ترین آن ها محاسبه می شود.

9- مدارک نمایندگی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید

شرایط و مشخصات فنی تصاویر ارسال


1-سایر تصاویر حداکثر A4 باشد وحتماَ بصورت عمودی اسکن شود.

2- در تصویر ارسالی طرح باید در یک زمینه ساده،به نحوی که قابل رویت باشد قرار گیرد.

3- تصویر کالا بصورت رنگی باشد و حداکثر حجم آن  KB500 باشد.

مراحل ثبت طرح صنعتی
1-ورود به سامانه اینترنتی اداره ثبت طرح های صنعتی.
2- تکمیل  اظهارنامه اینترنتی ( در ادامه به طور کامل، به نحوه ی تکمیل اظهارنامه اینترنتی خواهیم پرداخت )
3-  بررسی و کارشناسی جهت تأیید طرح و نبود ایرادات.
4- صدور ابلاغیه پذیرش.
5- اقدام متقاضی جهت تشکیل پرونده فیزیکی در اداره ثبت طرح های صنعتی
6- پرداخت هزینه های ثبتی قانونی.
7-  دریافت شماره ثبت طرح صنعتی.
8- ارسال جهت چاپ در روزنامه رسمی.
9- صدور آگهی.
10- دریافت سند تصدیق از طریق اداره ثبت طرح صنعتی.

مراحل ثبت الکترونیکی اظهارنامه طرح صنعتی


1)ورود به پورتال اداره کل مالکیت صنعتی به نشانی http://iripo.ssaa.ir

2) ورود به صفحه ی خدمات الکترونیکی:

_ ورود به  قسمت اداره ثبت طرح های صنعتی.

_ انتخاب گزینه ی ثبت اظهارنامه صنعتی.

_تأیید وقبول تعهد بندی از قانون که متقاضی از طریق سیستم پی گیر پرونده خواهد بود و از روز ابلاغ، مهلت قانونی پاسخگویی به اخطار برای متقاضی شروع خواهد شد.

_ورود به مراحل چهارگانه ثبت اظهارنامه

_ ورود به قسمت اطلاعات اظهار نامه

_ پر کردن اطلاعات مربوط به مالک اظهارنامه ( مشخص نمودن حقیقی یا حقوقی بودن و ایرانی یا غیر ایرانی بودن مالک ) و سپس ثبت موقت و دریافت کد رهگیری جهت ذخیره ی اطلاعات وارد شده.

_ انتخاب گزینه  وکیل رسمی دادگستری در صورت داشتن وکیل برای افراد حقیقی.

_ انتخاب دفتر حقوقی به عنوان نماینده برای دفاتر حقوقی.

_ انتخاب گزینه ی نماینده قانونی در صورتی که شخص حقوقی دارای وکیل دادگستری باشد و آن شخص دریافت کننده ابلاغ ها باشد. و اگر وکیل نداشته باشد انتخاب گزینه صاحب امضاء یا مؤسسه.

_ پر کردن مشخصات اطلاعات و درج آدرس الکترونیکی و تلفن همراه شخص معرفی شده.

_ انتخاب فقط یک شخص حقیقی به عنوان دریافت کننده.

_ ورود به مرحله ی ثبت مشخصات طرح و توضیح و توصیف آن.

_ بارگذاری ضمایم

_ پیوست کردن ضمایم مورد نیاز. جهت پیوست ابتدا گزینه بارگذاری پیوست را با توجه به متن خواسته شده مقابل گزینه راهنمای پیوست کلیک کنید. سپس گزینه ی Browse را انتخاب کرده و تصویر موردنظر را انتخاب نمایید و پیوست را ارسال کنید.

_ ضمایم اظهارنامه :

مدارک مثبت هویت مالک، نماینده قانونی و طراح.

نحوه و نمونه ارسال تصاویر. یعنی یک نمونه از تصویر گرافیکی یا یک نمونه از طرح ترسیم شده در صورت دو بعدی بودن یا یک نمونه از تصویر گرافیکی یا یک نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح در صورت سه بعدی بودن طرح.

4-4مشخصات فن تصاویر.

_ در سایز A4.

_ اسکن به صورت عمودی

_ ساده بودن زمینه طرح

_ رنگی بودن کالا با حجم 500KB

_ سیاه و سفید بودن تصویر مدارک با حجم 250KB

_ پسوند فال های ارسالی JPG باشد.

3 ) تأیید اطلاعات مرحله اول و دوم و بازبینی اطلاعات و ضمایم.

4) پرداخت هزینه بصورت الکترونیکی و دریافت شماره اظهارنامه. (پرداخت هزینه به منزله ی تایید و ثبت نهایی اظهارنامه تلقی شده و استرداد هزینه و تغییر اطلاعات و ضمائم امکان پذیر نمی باشد).

شایان ذکر است ،متقاضیان محترم علاوه بر ثبت اظهارنامه ی طرح صنعتی،می توانند سایر درخواست های خود را نظیر ویرایش اظهارنامه طرح صنعتی و چاپ و پیگیری اظهارنامه  از طریق همین  سامانه اعلام نمایند و از تصمیم اداره مطلع شوند.
مرجع ثبت از تاریخ وصول ، اظهارنامه و ضمائم آن را از لحاظ رعایت جنبه های شکلی و سایر شرایط مقرر در قانون و همچنین تطبیق طبقه یا طبقات اعلامی با طبقه بندی بین المللی، مورد بررسی قرار می دهد.

ثبت طرح صنعتی با قید مراتب ذیل در دفتر ثبت طرح صنعتی انجام می پذیرد:


1-تاریخ کامل(ساعت،روز،ماه و سال) و شماره ثبت اظهارنامه

2-تاریخ و شماره ثبت طرح صنعتی

3-اسامی کالاها و طبقاتی که طرح صنعتی برای آن ها اختیار شده است.

4-ذکر مشخصات طرح یا طرح های صنعتی به طور اجمال با تعیین اجزایی که متقاضی می خواهد حق استعمال انحصاری آن را به خود اختصاص دهد.

5-در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن،تاریخ،شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم.

6-اسم،محل اقامت و تابعیت مالک طرح و نماینده او در صورتی که اظهارنامه توسط نماینده قانونی تسلیم شده باشد.

7-اسم و نشانی و تابعیت طراح،در صورتی که متقاضی شخص طراح نیست،مگر اینکه طراح کتباَ تقاضا نموده باشد که اسمش در گواهی نامه طرح صنعتی ذکر نشود.

8-مدت اعتبار ثبت طرح صنعتی

درج مراتب فوق پس از تکمیل باید به امضاء مالک طرح صنعتی یا نماینده قانونی وی و همچنین رئیس اداره ثبت طرح صنعتی برسد.

انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی

همان طور که گفته شد، به موجب ماده 58 ، هر گاه تقاضای ثبت طرح صنعتی مورد پذیرش مرجع ثبت قرار گیرد ، مراتب به متقاضی اعلام و وی باید جهت پرداخت هزینه های مربوط به ثبت طرح صنعتی و انتشار آگهی اقدام نماید.آگهی مزبور شامل موارد ذیل است:

1-شماره و تاریخ اظهارنامه

2-شماره و تاریخ ثبت طرح صنعتی

3-اسم و نشانی طراح مگر آن که طراح کتباَ درخواست کند که نامش ذکر نشود.

4-اسم و اقامتگاه متقاضی یا نماینده وی

5-ذکر کالا و طبقه ای که طرح مورد تقاضا مربوط به آن می باشد.

6-تعیین تاریخ،محل و شماره حق تقدم،در صورت وجود.

7-تصویر یا تصاویری که طرح را معرفی کند و تصریح به رنگی یا غیر رنگی بودن تصویر.

8-اشاره به ماکت طرح،در صورت ارائه

9-مدت اعتبار ثبت

مدت اعتبار طرح صنعتی پنج سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن خواهند بود. این مدت را می توان برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه مربوط تمدید نمود.پس از انقضاء هر دوره که از پایان دوره شروع می شود ، یک مهلت شش ماهه برای پرداخت هزینه تمدید گردیده و همچنین جریمه تاخیر در نظر گرفته خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مجمع عمومی , مجموع شرکا و اشخاص به وجود آورنده شرکت می باشد که بالاترین مرکز قدرت تصمیم گیری را دارا می باشند. انواع مجامع عمومی شامل:

1- مجمع عمومی مؤسس
2- مجمع عمومی عادی
3- مجمع عمومی فوق العاده

وظایف مجمع عمومی مؤسس:

-رسیدگی به گزارش مؤسسین می باشد
- تصویب طرح اساسنامه و اصلاح آن
- انتخاب اولین مدیران و بازرسان شرکت
- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار

وظایف مجمع عمومی عادی :
- تمدید یا انتخاب زمان هیات مدیره و بازرسان
- تصویب ترازنامه

وظایف مجمع عمومی فوق العاده :
- اصلاح و تغییر مفاد اساسنامه
- تغییرات سرمایه
- انحلال شرکت قبل از موعد



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تمامی شرکتها و موسسات، بعد از ثبت نیازمند تغییرات و یا تصمیماتی مانند تغییر محل شرکت، تغییر موضوع فعالیت شرکت، تغییر سمت، خروج اعضا، افزایش یا کاهش سرمایه اولیه، تغییر نام شرکت، ورود یا خروج شرکاء و… هستند که طبق قانون تجارت باید آنها را ثبت کنند.


تغییر نام شرکت:

آیا امکان تغییر نام شرکت وجود دارد؟ چه نامهایی را می توانیم جایگزین نام فعلی شرکت کنیم؟ شرایط تغییر نام شرکت چیست؟
شرکتهایی که به هر دلیلی مایل به تغییر نام خود هستند، می توانند با رعایت شرایط و تشریفات لازم این کار را انجام دهند. بعد از تغییر نام، شماره ثبت و تاریخ ثبت و سایر شرایط شرکت تغییری نخواهد کرد و تنها نام پیشین آن تغییر می کند.
برای تغییر نام شرکت کافی‌ است مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شده، صورتجلسه تنظیم شود و تغییر نام توسط اعضا امضاء گردد. سپس به همراه مدارک شناسایی مدیر عامل و مدارک شرکت (کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی) به اضافه اسامی انتخابی با تعیین اولویت تحویل اداره ثبت گردد.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به امر تولید،مونتاژ، واردات و صادرات، توزیع هر نوع کالا، کارهای خدماتی و فروش اشتغال دارند و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی می باشند و باید نسبت به اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند.

 مدارک مورد نیاز جهت کداقتصادی ۱۲ رقمی

۱) مهر و امضاء دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی .

۲) اخذ گواهی امضاء از دفترخانه اسناد رسمی جهت درخواست تشکیل پرونده مالیاتی (همه ی افرادی که حق امضا دارند).

۳) اصل و کپی سند مالکیت (به نام شرکت) و یا اصل و تصویر اجاره نامه (اجاره نامه به اسم شرکت، با کد رهگیری، با موقعیت اداری).

۴) اصل و کپی قبوض برق و تلفن.

۵) کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و کلیه شرکاء و اعضای هیئت مدیره و بازرسین (توضیحات).

۶) الف) : اصل شرکتنامه، تقاضانامه، اساسنامه، صورتجلسه، آگهی تاسیس و روزنامه (مسئولیت محدود).

ب) : اصل اظهارنامه، اساسنامه، صورتجلسه، آگهی تاسیس و روزنامه (سهامی خاص).

۷) اصل و کپی آگهی تغییرات در روزنامه رسمی .

۸) کپی سند ملک و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک سند.

مدارک مورد نیاز جهت کد جدید اقتصادی

۱) کپی شناسنامه و کپی کارت ملی کلیه سهامدارن و هیئت مدیره.

۲) کپی پشت و روی تقاضانامه در شرکت مسئولیت محدود و اظهارنامه در شرکت های سهامی.

۳) برگه کد اقتصادی ۱۲ رقمی.دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()